Mörkrädd

Jag är mörkrädd.
Det har jag alltid varit.
Nu kan man ju tycka att detta "problem" borde gå över med åren - det tycker i varje fall jag - men det har det inte gjort.
Åren går, 38 för att vara exakt (men det behöver vi ju inte vara, det är ju för sjutton gubbar ingen "gallupp-undersökning!!), men jag är fortfarande skraj.
Jag pratade med en väninna idag om detta och vi kom fram till att vi var veklingar båda två.
Skillnaden är att hon, harig som hon är (he he he....), fruktar spöken och "mörka krafter". Sicken toka!
Själv är jag rädd för mördare - ni vet de där som står och lurar på en när man måste upp på toan vid 3-tiden på natten.
Det är dom som utgör den riktiga faran!

image658









Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag förstår precis! Är inte mörkrädd själv men tycker att det är lite (ganska mycket om jag ska vara ärlig) läskigt att duscha när jag är ensam hemma. Duschdraperi....för många skräckfilmer..ja, du förstår säkert.

Kram
Isa

2007-12-11 @ 06:51:02
URL: http://isas.blogg.se
Postat av: Sis

Jag känner igen bilden..... "Here´s Jonny!!" Själv kan jag inte titta på för otäcka filmer, då kommer mardrömmarna som på beställning. Stefan tycker bara att jag är larvig. Han håller på att ladda The Shining just nu. Den ska jag INTE se. Lustigt att du har lagt in en bild från just den filmen. Brrr...
Kram Sis

2007-12-11 @ 07:08:33
Postat av: Asa Eden

Sjalv minns jag scenerna fran "Fredagen den 13:e". Tror jag sag den nar jag var 13 - varfor?
Skulle aldrig komma pa tanken att dra for draperiet om jag vore ensam hemma....
Kram pa er fegisar!

2007-12-11 @ 10:23:24
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: Jen

Hihi jag är också jätte mörkrädd. Kan inte se saker på tv som gör mig rädd och inte vågar sova. I går så sa älsklingen att han hörde konstiga ljud. Ett var från våran marsvin som inte lever längre. Hm jag hade svårt att somna efter det.
Hoppas att du får en fin dag.
Kram

2007-12-11 @ 12:59:56
URL: http://jenfager.blogg.se
Postat av: Biggan

Det är bara det att du har blivit förståndigare, Åsa. Men varför ska man utsätta sig för blodiga, läskiga, våldsfilmer när det finns spännade trillers och deckare som är kluriga i stället!!!

2007-12-11 @ 17:02:15
Postat av: Terese

Mörkrädd. JA! När jag är ensam själv hemma vissa nätter måste jag kolla alla garderober och sen under sängen så det inte ligger någon där o jag har alltid en lampa tänd. Kan inte fatta att jag är 30 år!!!

2007-12-12 @ 21:10:53
Postat av: Asa Eden

Ha ha!! Visste val att det fanns fler fegisar!!!!

2007-12-12 @ 21:20:34
URL: http://www.silvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0