Grå

Dagen är disig.
Havet ligger platt och det är lugnt och tyst.
Hundfångaren har precis varit här och tagit Becky. Jag trodde inte att han skulle komma idag eftersom det är lördag, så jag hade inte tagit in Becky i trädgården. SHIT!

Önskar syrran redan vore här så vi kunde ta oss en lång, härlig promenad ute på halvön.

Mauro har nyss varit här hemma med rörmokaren. Han ska ge oss ett prisförslag inför ombygget.
De har avrått oss ifran golvvärme. P.g.a. luftfuktigheten måste vi ändå ha luftkonditioneringen påslagen och då blir det ju kaka på kaka som en säger....
Vi får fundera....
Nästa vecka ska vi göra beställningen på golvet. Vi ville ha cementgolv men blev avrådda - ännu en gång p.g.a. luftfuktigheten. Till slut hittade vi en "cementliknande" platta.

Ljusgrå i vardagsrum, arbetsrum och Silvias rum.
Morkgrå i kök, ingång och badrum.
Beige i vårat sovrum.




Samma platta i hela huset men med olika färger.
Dessutom finns plattan i en "skrovlig" variant som vi kan ha på verandan.

Vi måste tömma hela huset och flytta till Mauros föräldrars sommarhus under ombyggnationen.
Jag har redan börjat stoppa ner diverse pryttlar i bananlådor i köket.
Om dom ända kunde satta fart med byggloven! Jag är trött på att vänta.

Grått golv, grått inlägg - grått humör.

Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Åhh Det där tror jag blir suuuper

2007-10-06 @ 12:50:56
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Sunshine

Haha, du är ungdomlig du. ;)

Hoppas ombyggnaden blir bra!

Sommarhus låter skönt att bo i. Var då någonstans?

2007-10-06 @ 16:07:41
URL: http://marysunshineconsolate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0