Perugia

Nu är vi hemma, men inte Carmelo.
Resan har gått bra, men den är låååååååång.
Stackars Mauro har kört båda vändorna, min tappre riddare♥.

Perugia var sig likt, lite mindre hundskit och lite mindre "drug-dealers" denna gång vilket var bra för det var riktigt snubbigt förra året när vi var där - blä!.
Jag kan inte riktigt förstå att jag ändå bott i Perugia i 8 år - det känns väldigt avlägset. Hemtamt men ändå främmande - hur går det ihop?
Jag tror det faktum att jag hela tiden visste att det var en "period" (studentåren), som gjorde att jag aldrig rotade mig helt och fullt.
Hur som hellst är det kul att "komma tillbaka" och vara turist i gamla kvarter. Gå runt med kameran på magen, mysa på utefiken och bara vara.
Jag har försökt träffa så många gamla bekanta som möjligt utan att fara runt som en skållad råtta, vilket lätt blir resultatet av en weekend trip med barn. Tyvärr hann jag inte med Cecilia, Elena med nyfödd bebe, Patrizia, Rossana - det får bli nästa tripp, lovar! Skickar stora kramar under tiden.

Maten har varit nam-nam-nam! Hos Umberto (var kära vän och ägare till "Osteria Bartolo") åt jag zucchin-sufflé med ostsås, stracotto (vällagat kött - med katrinplommon tror jag) och färska ångkokta grönsaker. Hos Sonia, den raringen, fick vi pasta med vildsparris och karljohansvamp plus sparrisomelett som var mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.......................njamnjamnjam!!!

Och så har det ju som sagt var blivit lite cafèsittande med diverse tilltugg och bitande kommentarer om de lyckligt ovetande förbipasserande flanörerna, tänk att man kan fnissa så mycket åt stackars utstyrslade människor!!! Fy Hedvig!








Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh, det är ju de gatorna som jag gått på varje dag. För länge sen. Jag kan inte fatta hur fort åren går och hur "hemma" Perugia ändå känns...

2008-04-21 @ 22:00:14
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Isa

Vad härligt ni vrkar ha haft det!Maten låter helt gudomlig, detvvattnas i munnen! Tråkigt att Carmelo inte har kommit tillbaka, men det kanske finns lite hopp fortfarande..?

Kram

2008-04-22 @ 06:30:01
URL: http://www.isas.blogg.se
Postat av: Asa Eden

Sara - Pg ar sig verkligen likt. En del gamla lokaler stanger, en del nya poppar upp. Vacker stad! Full med liv.
Isa - Det har varit superbra, skont att komma bort o byta miljo nagra dagar. Borjar bli RIKTIGT orolig for Carmeloboy. Igar kvall letade vi i morkret. Vi hade fatt tips om ett gnyende och foljde sparen, saker pa att det var han, men pa slutanden visade det sig vara nagra konstiga faglar i en bur uppe pa ett tak. SNYFT!

2008-04-22 @ 14:25:03
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: Shine

Vad roligt att du är tillbaka! Du har varit saknad.

Det låter (läses?) som om du har haft det riktigt skönt. Så roligt, roligt!

PS, är det tallrikar på trappan? Koooolt.

2008-04-22 @ 22:09:12
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Ellie

Åh det låter så mysigt, vilken härlig resa du verkar ha haft! Maten låter fantastisk! Hoppas verkligen att Carmeloboy kommer tillbaka snart.

2008-04-26 @ 17:38:11
URL: http://citycatwalk.blogg.se
Postat av: Hedvig

Snygging.... Saknar er hàr i PG!!!
Men har Carmelo fortfarande inte kommit tillbaka???

2008-04-28 @ 17:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0