Masseria Coccioli

image1006

Igår var det en så'n där riktigt bra dag.
Solen sken och Wenche hade bjudit ut oss till deras masseria.

Jag har skrivit om "de förträffliga svenkarna" förut, men för den som är ny kan jag berätta att Wenche, Jan, Vanessa och Valerie bildar en modig svensk familj som lämnat fosterlandet bakom sig för att rusta upp en gammal masseria (bondgård) här i trakterna som de skall driva som bed & breakfast / hotell / resturang.

De första 8 rummen öppnas i maj och jag tror att deras visioner kommer att bli mångas nöje!
Det finns även ett litet kapell om man skulle vilja gifta sig.....

Hur som hellst var det jättespännande att se dessa halvfärdiga, anrika byggnader som inom kort kommer att ståta i all sin prakt.
Efter rundvandring åkte vi till grann-masserian för att inta en förtjusande lunch. MUMS!!
Ps. Jag åt rejält.

Gå in och kolla: Masseria Coccioli




Det kommer mer bilder vid senare tillfälle - datorn kämpar mot min vilja ikväll.

Kommentarer
Postat av: jossan

godnatt sov gott:)

2008-02-11 @ 22:43:41
URL: http://monamourr.blogg.se
Postat av: Elisabet

Åh vilken vacker bild, helt underbar. Ha en bra tisdag!

2008-02-11 @ 23:25:53
URL: http://stenvreten.blogg.se
Postat av: Jelena

Gud vad häftigt! Det måste ju vara rena drömmen att få driva ett sådant projekt. Det ser väldigt lovande ut, måste jag säga. (men jag gillar också gamla byggnader, har alltid gjort)

2008-02-12 @ 10:30:26
URL: http://styleiseternal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0