Basta brrrrrrrr........

Solen skiner och det är varmare ute än inne - sitter med koftan framfor TV:n och huttrar. Hoppas nu att det håller i sig ett tag, jag är så innerligt trött på kylan. BASTA!
Jag vill packa upp sommarkläderna ur deras lådor och "gömma undan" alla tjocka tröjor - VIA! Nu är det ju faktiskt nästan april så det är ju mer eller mindre dax for vårvärmen.



I huset har murarna gjort klart sitt - just nu i alla fall, dom ska tillbaka senare. På tisdag börjar rörmokaren "moka" - är det inte det de gör?!?!
Jag gillar vårt projekt och allt eftersom formen växer fram blir jag mer o mer övertygad. Huset är ju inte särskilt stort men jag tror vi har lyckats disponera utrymmena på ett bra sätt.
Jag maste kolla runt lite mer efter kök och fråga efter prisförslag - jag tror vårt kök är lite för osymetriskt för IKEA på slutänden. Det är nog bättre om det måttbeställs - om det nu inte kostar skjortan-skjortan! Hmm....återkommer om det.
Idag var vi där med arkitekten för att bestämma var alla vattenrör kommer ut d.v.s. var alla kranar, toaletter, bideèr, dusch, badkar etc. kommer sitta. Även där känner jag mig nöjd med besluten, även om det behövdes en hel del funderingar och diskussioner fram o tillbaka. Duschkabinen blir rymlig - ah! och badkaret blir 1,40 cm. inbyggt i kakel - mys!
Vill bara flytta hem (innan jag sätter eld på något annat här i huset!!!)

Mina krämpor tänker jag hoppa över idag. Jag vill er väl.

Hoppas att ni har det fint där uppe i Svedala och att våren kysser era bleka nunner!!

Ps. En superfin villa till salu här i Porto Cesareo, ligger intill havet vilket nuförtiden är näst intill omöjligt att få tag på. Har ni 400.000 Euro till övers så slå till!



Kommentarer
Postat av: Katarina

solen skiner men förra helgen var vi i fjällen. Runt -5 på dagarna och -22 på nätterna. Kallt för den här årstiden men kanon i slalombackarna ;-)

2008-03-29 @ 20:48:42
URL: http://njutavlivet.blogg.se
Postat av: Sara

Har försökt kommentera i flera dar, men det funkar ju inte! :(
Ville säga att bilderna ser somriga ut i alla fall och att den där villan vore ju inte helt fel... ;)

2008-04-01 @ 09:05:39
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Sara

Aha, NU funkar det! :)

2008-04-01 @ 09:06:10
URL: http://piccolinas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0