Hormoner

image1108image1109image1110

Hormoner är några riktigt små, riktigt elaka rackare som susar runt innuti min kropp och retas med mig.
Först har vi de s.k. humör-hormonerna. De är riktigt omväxlande hormoner som får mig att börja gråta vid de mest olämpliga tillfällen. Skratta/gråta/fundera/gråta/gräla/skrika/skratta/gasta/tjura/tjuta och grina lite till.
Sedan har vi även de små rara "relaxin-hormonerna" som "luckrar upp" bäckenbenets ligament (har ingen berättat för dom att jag inte vill bli uppluckrad i 3:e månaden?!?!) och förbereder utfarten för Ivan (OM 7 MÅNADER!!!!!).
Detta gör att jag har ont - och jag är inte så förtjust i smärta om jag ska vara helt ärlig.

Okey, till denna "tårtsmet" tillför vi sedan att karln i huset har en tuff period på jobbet och inte någon som hellst förståelse med mina åkommor - vilket gör mig ledsen/förbannad/besviken/tjurig/arg/grinig/sur/putt.

Dessutom har vi kommit fram till att jag inte kan ta min årliga tripp till Sverige i sommar p.g.a. husbygget. Detta är SURT!
Husbygget kommer att nå sin kulmen i juni-juli och i agusti kommer jag vara för "tjock" for att resa (dessutom kommer jag väl knappt kunna gå tack vara mina vänner - relaxin-hormonerna!)

Jag känner mig ensam och MYCKET stackars. Mamsen åkte hem igår så "ensam-känslan" är befogad.

Jag vet att jag inte varit någon bra bloggare på sistone, men jag ber er....skriv några snälla/rara/uppmuntrande/vänliga rader till mig så kanske jag inte tillverkar en bomb i garaget!

Kommentarer
Postat av: Sunshine

Du ÄR helt underbar och framförallt snäll. Tänk, du fick mig att må hemskt mycket bättre trots att vi faktiskt aldrig träffats. Det, min vän, är nog världens bästa egenskap och den besitter DU!

Glad påsk!

2008-03-21 @ 13:19:39
Postat av: Sara

Foglossning är hemskt! Men det var ju inte särskilt uppmuntrande sagt... :) Däremot vet jag hur du känner dig. Jag var likadan. Min räddning blev faktiskt bloggen! :)
Huset ser superfint ut och tiden går fort ? snart är bebisen här!

2008-03-21 @ 19:40:47
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Asa Eden

Tack Sunshine och Sara!!
Maste erkanna att jag kanner mig lite "battre" idag efter lite bloggande. Behovde nog skriva av mig lite.
Hoppas att mitt humor battrar sig lite, det ar inte kul att vara sur och ledsen. Kramar till er!

2008-03-21 @ 20:51:23
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: gioia

Snart kommer du in i lyckohormonsperioden :-) Runt femte månaden brukar man ju känna sig totalt lycklig och harmonisk så din tid kommer, jag lovar:D

2008-03-21 @ 23:17:19
URL: http://www.gioia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0