Mina hörnstenar

Som det inbitna Dr.Phil-fans jag är funderar jag ibland på "de 7 personerna i ditt liv som förändrat dig till den du är" och kommit fram till en lista.

Pernilla (även kallad Bejan) - vi träffades i 7:an, och har sedan 8:an varit "bästisar". En stark tjej som med åren blivit en stark kvinna. Lite av en förebild, lite av en nagel i ögat för "vanligt" folk som inte har 4 barn, inte har karriär, inte har den perfekta villan pa 400 kvadrat, som inte äter ungsbakad krabba på tisdagar, som inte "älskar att gå på gymet", som inte glider i sina tajta märkesjeans. Älskar dig Bej, du har gjort mig till en bättre människa - framförallt starkare.

Antonio - den första kärleken. Han öppnade mina ögon för det som kom att bli mitt hemland. En supertrevlig kille som jag hör av vid enstaka tillfällen än idag. Nu gift med två barn.

Karin & Michael Breman - min extrafamilj. Föräldrar till de två lintottar jag såg efter och bedårade i Varazze/Genova åren 92-93. Två otroliga människor som visade mig att med personlighet, vilja och lite jävlar anamma kan man sträcka sig efter det man vill ha här i livet.

Jenny - min super-duper-väninna som jag träffade min första dag i mitt nya liv i Perugia. En jämtländska med kloka ord och skin på näsan. Har hjälpt mig när jag behövt hjälp, plockat upp mig med sås-slev och ALLTID funnits där sedan den dagen (även hon lite av en nagel i ögat för vanligt folk om sanningen ska fram.....). Trots hejdundrande karriär och hektiskt liv strax utanfor Milano finns hon ständigt närvarande i mitt liv. Ti adoro.

Mauro - den stora kärleken. Den människan som kan såra mig mest och göra mig den lyckligaste kvinnan i världen. Mannen i mitt liv. Fadern till mina barn. Styrka och sårbarhet. Vardagen blir aldrig tråkig med en Mauro! Älskar dig.

Silvia - min älskade dotter. En liten människa med stor personlighet. Jag är helt klart en bättre, tryggare och förståndigare person sedan du kom till världen. Älskar dig mer än livet.



Andra människor som för mig varit mycket viktiga är (förutom min familj): Ylva, Kajsa, Lorenzo, Luciana och alla mina underbara vänner. Jag är en lyckligt lottad person.

Uj uj uj, blev nästan lite gråtmild där....snyft.....




Kommentarer
Postat av: pernilla

Vem blir inte gråtmild tror du?
LOVE YOU TO!
PS.Jag springer marathon också :).DS

2008-05-07 @ 10:42:46
Postat av: Asa Eden

Du ar inte klok Maddicken!!!

2008-05-07 @ 10:48:21
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: gioia

Vilken bra lista! Visst ska man ta sig tid att verkligen fundera över de personer som betyder mycket för en, det är så lätt att ta dem för givet ibland :-)

2008-05-08 @ 08:47:58
URL: http://gioia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0