Ville ha en flicka

Jag vet att det är lite tabu, åtminstonde har det varit tabu, men jag önskade mig faktiskt en liten flicka.
Dels för att jag har Silvias alla kläder, filtar etc. undanplockade i kartonger, redo att tas i bruk (så gott som allting rosa) och dels för att jag har mig en fantasibild (kanske) om två systrar tillsammans - som håller ihop i ur och skur och är varandras bästa vänner och bundsförvanter (utopi?).

Många tar för givet att man vill ha "en av varje" som man önskade sig när man var liten : jag ska ha en flicka som heter si och så och en pojke som heter si och så (Pernillas två barn skulle ju t.ex. heta Elvis o Elvira, varför blev det inte så?!)
Andra blir förskrämda när man nämner sitt "önskemål" om barnets kön och säger förnärmat: Huvudsaken är väl att barnet är friskt!!!! (nämen varför tänkte jag inte på det?!?!?!)

Jag tycker inte att det är ett dugg "konstigt" att man har vissa önskningar - så länge det handlar om "önskningar", det är väl ända ganska humant? Jag tror att sådant faller sig naturligt. Man kanske har ett minne eller en bild i sitt huvud, en "idè" om en flicka eller pojk. So what?!

Hur som helst, nu är det en liten pojke i min kurrande mage.
Samma dag som läkaren kunde se familjestoltheten på den lille knatten måste jag erkänna att ett stygn av besvikelse infann sig på ett molande vis i min mage.
Sedan vände det.

Det kommer en liten Ivan!!!!!
Min lilla Ivan!!!!
En liten, liten grabb.
Allt känns "nytt", allt är "nytt".
Ut med allt rosa och in kommer ljusblått!
Jag är så där spralligt glad och nöjd - kanske hormon-kurv-djäveln äntligen har vänt sin konstant nerdalande bana och tagit sikte mot skyarna?!

Första beställningen på diverse pojkkläder från Lindex.se (de har jättefina barnkläder ju!) har redan packeterats och skickats, och ett besök på den lokala Benettonbutiken resulterade med ett litet hål i kassan och lite blått i kassen.

Kära vänner, jag ska få en liten kille och jag är så himla che-pe-nö-nöjd!




Kommentarer
Postat av: johannah

äh, man ska inte skämmas!
jag tror nog att alla kvinnor innerst inne vill ha en liten dotter! (:

2008-05-06 @ 01:04:06
URL: http://johannahthelin.blogg.se
Postat av: Shine

Aaw, du får mig bli helt tårögd. Jippi! En Ivan. Ljusblått! Woho!

(kramar)

2008-05-06 @ 07:22:41
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Isa

Klart att man får önska, det trorjag de flesta gör trots "det-spelar-ingen-roll-vad-det-blir". Själv önskade jag mig en pojke när vi skulle få Gustav. Just för att få uppleva något "nytt", om du förstår? Jag har själv två bröder och har faktiskt aldrig önskat mig en syster, bara en storebror vilket var lite svårt att ordna. :-)

Och Lindex är toppen, gillar deras barnkläder!

Kram

2008-05-06 @ 07:28:52
URL: http://www.isas.blogg.se
Postat av: Shine

Jag förstår, jag förtår helt och hållet. Allt det roliga (och inte så roliga - hoppas Carmelo mår bra) har tagit över!

2008-05-06 @ 07:44:54
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Katarina

Jag förstår. Mitt första barn var en pojke och det var helt ok. trodde att det var det, men ville gärna ha en flicka. MEN när barn nr två skulle komma då VILLE jag att det skulle vara en tjej och det var det. Jag vet att på förlossningen när hon låg på min mage (och bajsade svart..hmm) så tänkte jag. "Nu behöver jag inte göra det här igen" Jag hade fått en pojke och en flicka. Hade blivit en pojke skulle jag hoppat på igen för att få en tjej.

Nu blev det dock en nr tre också och det fick bli vad det ville. Så skaran består av pojke, flicka, pojke. Och det är kul med olikheterna.

2008-05-06 @ 08:10:29
URL: http://njutavlivet.blogg.se
Postat av: vardagsglimt

Grattis cara! Vad skönt att du känner så och vad bra du beskriver vad många inte outar med! När är det dags? Sorry har inte hängt med.... Kom gärna med namntips till oss! Måste ni med namnge barnet direkt?

Kram

2008-05-06 @ 09:21:23
URL: http://www.vardagsglimt.blogspot.com/
Postat av: v

Grattis! men pojkar kan faktiskt också ha rosa.

2008-05-07 @ 16:02:59
URL: http://lukeiamurmother.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0