Kris

Vet inte om det är en "post-partum-depression", trötthet eller gnäll men jag är lite "stackars".
Jag förstår bara inte hur ni beter er - alla ni mammor som får det att verka så lätt. Ni människor som lugnt lever era liv, har älskvärda partners och situationen under kontroll.
Ibland är min värld upponer. Silvia trotsar, Ivan gallskriker och M fattar ingenting. Mina nerver ligger utanpå min hud och jag vill rymma. Men vart?
Dessutom skulle det aldrig falla mig in att lämna varken Silvia, Ivan eller Mauro ens en dag när allt kommer till kritan (nåja, den sist nämnde skulle jag nog kunna klara mig utan en dag eller två.......)
Jag älskar mina barn, jag älskar Mauro (trots allt), vi har äntligen rustat huset och jag har ett bra liv - jag vet. Jag är bara så trött och kinkig.
Tur att mamma Birgitta kommer hit i morgon så att jag får "vara dotter". Bli lite omhändertagen och ompysslad, ja rent av bortskämd?! 10 härliga, mammiga dagar som jag kan ta långa duschar - även om barnen är vakna.
SUCK, PUST, STÖN - god natt.













Kommentarer
Postat av: pernilla

Darling! De där andra mammorna du beskriver FINNS INTE! Alla vill rymma ibland, tro mig. Puss/P

2008-11-06 @ 08:56:58
Postat av: Sara

Jag vill rymma för jämnan!

Kram till dig!

2008-11-06 @ 09:22:26
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: Isa

Du är inte ensam om att vilja rymma ibland!! Och jag tycker att du verkar dra ett otroligt stort lass som skulle få vem som helst att gå på knä ibland. Skönt att din mamma kommer så att du får avlastning och "bara" vara dotter för en liten stund ibland.



Själv var jag "jänrmamman" i ca 6 månader efter tvåans födelse. Sen blev jag trött!! Försök att hitta de små stunderna när du kan ladda batterierna. Lyxa till det för dig själv med en mysig tidning, något gott att äta och gör klart för omgivningen att du har egentid! Man måste få det ibland, om så bara en halvtimme.



Om inte det funkar så skulle jag allvarligt överväga att råka bli tvungen att gå till tandläkaren i en stad några mil bort eller liknande.



Hur som helst får inte "alla de andra" mammorna ihop det som du tror. Alla krisar emellanåt, även om många av någon anledning inte vill visa det utåt. Många har som mål att verka så perfekta, starka och klara allt. Det vore väl mycket bättre om vi kvinnor hjälpte varandra och ställde upp när det behövs som bäst! :-)



Och vi ska förstås inte glömma männen. Det kanske är annorlunda i Italien, men jag hade aldrig orkat eller klarar småbarnstiden utan min sambo och hans stöd och ansvarstagande. Ett bra sätt att få mannen att förstå vilket arbete du lägger ner är att lämna över till honom, på ett eller annat sätt. Men det kanske inte är så lätt..?



Hur som helst, njut av din mammas ankomst och hoppas att ni får det jättemysigt och härligt tillsammans!



Stor kram till supermamman!

2008-11-06 @ 09:57:09
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: shine

fast jag inte känner dig så bra (vi har aldrig ens träffats) så tror jag 100 % på att du är en supermom! Jag önskar du vore min mamma. :)

2008-11-06 @ 10:37:17
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va skönt att du skriver som du gör idag :-) ha undrat vad det är för fel på mig ibland när jag läser allt som du fixar o hinner.... jag tycker du verkar vara så himla duktig,men glöm inte bort att njuta av barnen, städning o tvätt finns hela livet men inte de små, puss o kram Bettan

2008-11-06 @ 10:46:49
Postat av: gioia

Jag tycker du verkar vara en toppenmamma :) Självklart har alla mammor dagar när man inte känner att man räcker till och allt bara känns blä. Men du älskar dina barn och vill deras bästa och det kommer man lååångt på... herregud, du har ju precis blivit tvåbarnsmamma, hela livet är ju upp och ner nu ett tag :)

2008-11-06 @ 20:49:20
URL: http://gioia.webbblogg.se
Postat av: vardagsglimt

Men gud så skönt och vet du, livet med två små barn är jobbigt och ljuvligt i en salig blandning. Mina två stora är ju stora i jämförelse med dina. Njut av din mammas närhet och hjälp :) Kram

2008-11-07 @ 10:04:26
URL: http://www.vardagsglimt.blogspot.com
Postat av: Kicki

Jag tror att du är en kanon mamma. Och att din mamma nu kommer är underbart, hälsa henne så gott.

Vad man kan göra som mamma till flera små är att prioritera!!!

Göra medvetna val!

Tänk inte att du ska, måste, vill... Fråga istället "Behöver jag göra det här just nu?"



Många gånger kan man då säga "nej det behöver jag inte" och då är det ok att vänta med vad det nu är.

ELLER så blir svaret "ja det behöver jag" och då brukar det kännas ok ändå, just för att du gjort ett medvetet val.



Testa:-)

Jag brukar ta den varianten på disk/tvätt och det är kanon, istället för att stressa.



Vad är viktigast?

Du, Barnen och Mannen. I den ordningen.

Allt praktiskt kan vänta, man dör inte (tror jag) av lite kaos, skit i hörnen osv.

Kram!

2008-11-07 @ 18:02:49
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Tack till er allesamman!

Tack Bejan, Sara, Isa, Shine, Bettan, Gioia, Vardags & Kicki!

Mitt problem ar nog pa slutandan att M har fatt post part dep. och jag ar helt totalt utan stod - tvartom irriterar han sig pa RIKTIGA skitsaker och kritiserar HELA tiden. Detta gor mig tokig och staller mig fragande till om det ar ett overgaende hjarnslapp eller nagot latent - och i sa fall, vad blir mitt nasta steg?

Hurra!

2008-11-08 @ 09:54:16
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Isa

Hur går det för er med allt? Tänker på dig (er) och hoppas att ni hinner vila och samla krafter lite emellanåt.



Kram!!!

2008-11-13 @ 10:56:50
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0