Nattsudd

Tänk vad svårt det är att komma isäng ibland.
Den stund på kvällen då samtliga (utom jag!) sover sött och jag i lugn och ro kan: småplocka, koka mig en te, kolla mailen, zappa på TV:n och trycka i mig choklad utan dåligt samvete (he he he.....) är alltför kort.
Den lilla rösten (mamma är det du?!) säger "hoppa i säng, man vet aldrig hur länge du får sova sedan, du behöver sömnen" brottas med lättjan som viskar "njut en stund till, innan morgonen gryr och ruljansen sätter fart igen - ta dig lite egentid då du servar bara dig själv".
Nu har jag druckit te, ätit några bullar, kollat mailen, gluttat på TV:n, plockat undan efter middagen och Silvias vilda framfart.
Jag är mycket trött och rösterna i huvudet håller klaffen - de har nog gått och lagt sig..........
ZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz.......................









Kommentarer
Postat av: Åke

Är chokladne från mamma och Hasse? och ligger den fortfarande gömd under salladen i kylen så att inte Mauro ska hitta den?



Farsan

2009-04-15 @ 12:10:20
Postat av: angelica

Känner precis igen mig själv i det du skriver. Brottas varje kväll med samma dilemma.

kram

2009-04-17 @ 23:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0