Rutin

Då så, jullovet är slut och jag slinker in i vardagen igen.
Skönt.
Silvia packar sin ryggsäck (haklapp, plastmugg och underlägg) och blir skjutsad till skolan av pappa som i sin tur åker till jobbet. Huset är tomt.

Jag inser att jag är en vanemänniska - jag gillar min vardag med mina rutiner (det bor en liten "Rainman" inom mig!!).
Morgonen började med en efterlängtad kaffeorgie i fåtöljen framför morgontv:n. Ivan intar sin sedvanliga mjölk och vi njuter av våran lugna stund - bara han och jag.
Därefter blir det lite plock i hushållet. Sängbäddning. Morgonrock. O.s.v.
Det enda solket i bägaren är två elektriker som struttar runt, in & ut, upp & ner. Jag har utvecklat en allergi mot hantverkare det senaste året men tyvärr är det mycket kvar att "hantverka" så jag får allt lov att bita ihop lite.

Ivan mår mycket bättre nu, han har haft en otäck hosta och har den senaste veckan ätit medicin och undvikit folk i allmänhet. Om det inte regnar imorgon ska vi ta oss en prommis - på marknaden!

Jag önskar er alla ett gott nytt år och god fortsättning.



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker också att det är skönt när vardagen återvänder. Och god fortsättning!

2009-01-08 @ 08:28:00
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: Isa

Visst är det skönt med vardag också. På något sätt. :-) Underbara bilder på Ivan. Han är ju så söt att man får fnatt!!



Kram!

2009-01-08 @ 10:53:08
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Sis

Hoppas ni hade vädergudarna på er sida så att ni kom iväg på marknaden idag!!!

Blev det några fynd??

Kramar Sis & Co

2009-01-08 @ 21:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0