Trevlig helg

Det har varit en bra helg för utom att jag fick mig ett litet hysteriskt sammanbrott i lördags och bröt ihop och började grina inne i köttaffären......
Jag kanske är på väg mot en mental kolaps, vem vet? 
Detta p.g.a. att jag efter ännu ett besök hos barnläkaren (eftersom Silvia inte blev bättre, tvärtom sämre) fick kallduschen att jag hade på någon underligt, oförklarligt, mystiskt sätt lyckats blanda ihop barnens krämer och gett Silvia Ivans kräm och tvärtom.
Det var alltså mitt fel att hon kliade och hade det besvärligt.
Finner inga ord.
HUR kan detta inträffa? Ingen aning, men jag blir lite orolig över mitt psykiska välbefinnande.
Ni får väl knyta armarna bakom ryggen och skjutsa iväg mig till hispan om det fortsätter så här.
För allas väl.
Nog om det.

På söndagen hade vi kompisar här på lunch och det var supertrevligt.
Vi åt gott (om jag får säga det själv, och det får jag ju eftersom ingen kan stoppa mig!!!), drack gott, skvallrade, skrattade och Silvia lekte med deras dotter Matilde. Hon fick en surfbräda med Hello Kitty i present och trots att vädret inte var 100 % skulle hon promt ner och "surfa".
Till pappa Mauros stora förtjusning verkar hon ha naturbegåvning för att surfa - enligt Mauro ;)




Idag var det vågor i havet så en nöjd karl låg och guppade på böljan den blå (vid något enstake tillfälle kravlade han upp till stående läge och surfade också!)


Är de inte gulliga när de ligger där o guppar i sina tajta gummi-overaller?!

God natt allesamman!


 

Kommentarer
Postat av: Isa

Vilka jättefina bilder! Duktig Silvia som redan surfar, wow! :-)



Men det låter inget vidare med dig..är tyvärr lite i samma situation men det är mest stress för skola, markservice, hämtning och lämning på dagis etc. Jag vet att det kommer att släppa när jag är klar med skolan. Har du någon möjlighet att få lite avlastning emellanåt? Ibland behövs ju inte så mycket för att man ska samla ihop lite krafter och orka vidare..Du ska väl snart till Sverige? hoppas att du kan få vila och bara ta det lugnt då, så gott det går med två små barn i alla fall.



Och det där med salvan var väl verkligen inget att lasta dig för! Heregud, man ska vara perfekt i alla lägen, hålla koll på allt, ALLT! Och så får du höra att det är ditt fel..! My god! Visst är det tråkigt och jobbigt när sånt händer men man är väl inte mer än människa?



Det kunde väl ha varit värre än att du kletat fel salva på fel barn, även om jag förstår att det varit jobbigt för Silvia med utslagen.



Här är det mulet och kallt (13 grader)efter flera dagar med högsommarvärme och klarblå himmel. Ganska skönt om jag ska vara ärlig. Ska jag ändå sitta inne och plugga i 180 hela dagen kan det lika gärna vara svalt och skönt. Tråk-Isa! ;-)



Hoppas att du får en bra tisdag, kram!!

2009-06-02 @ 07:38:07
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0