Prosit!

Jag plockar undan vinterkläder och plockar fram sommarkläder.
Eftersom vi inte har förvaringsutrymmen och eftersom jag är damm-allergiker är det inte så kul.
Ett "nys-puzzel" kan man kalla det!
Ivan lajjar för sig själv på lekmattan.
Snart måste jag börja tänka på lunch oxå.
Mitt upp i allt vill jag sy sommarskruden till fåtöljerna. Jag har köpt några ceris-lila lakan som jag tänkte provisoriskt skulle bli kuddfodral - tills jag hittar det PERFEKTA tyget (har nu kommit mentalt närmre lösning - enkelt bomullstyg • lite mönstrat, ev. randigt • grått, cerist, gulgrönt) förr eller senare lär jag väl hitta det!!

Igår var jag till Lecce och köpte vad som behövs för att göra suschi.
Vilken lyx!
I Lecce!!
För bara något år sedan var jag tvungen att släpa med mig alla ingredienserna från Sverige.
Tänk vad vi blivit globala även här nere i söder!
Imorgon kväll kommer familjen Vozza hit på sushi-orgie. Gnam gnam!

Nähej gott folk, det här duger inte.
Det är bara att snyta sig och återgå till mitt "arbete".
Aaaaaaaaaaatjooooo!!!!!!





Kommentarer
Postat av: Elisabet

Oj då vilken tur att det finns ingredienser nu då, finns två saker som jag har svårt att klara mig utan i längden och det är Indiskt och Sushi!

2009-05-08 @ 13:13:07
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0