Hyra? Dyra? Yra?

Visst, hon har nog hajat att hon inte kan få ut sina 90 000 kr.
Hon har nu erbjudit mig att "hyra verksamheten".
För 10 000 kr. i månaden, pengar som går direkt till henne.
SEDAN tillkommer själva hyran - 5 000 kr.
Och skatter, måste nämligen registrera företag om jag "hyr".
Jäkla massa pengar.
Som jag inte har.

Jag sa att om hon inte hittar någon som vill köpa och om hon inte hittar någon som vill hyra kan vi ju kanske se om jag kan jobba för henne längre fram.
Då har jag ju chansen att prova på utan att investera en massa, se hur marknaden ser ut och utveckla nya ideèr.
Något sån't.
Hon var inte pigg på det. Vi får väl se vart det bär hän.
Under tiden sa den "ettriga lille krigaren" som bor inuti mig att:
  • jag har andra grejer på gång
  • jag har skapat kontakter varifrån jag kan köpa "speciella" stenar/pärlor
  • att Mauros pappa har en lokal där jag kan öppna verksamhet utan att betala hyra
  • att jag har MASSOR med ideèr som jag skulle vilja utveckla och om vi inte kommer överens så, vem vet, kanske vi längre fram blir konkurrenter.
Jo jag vet, det mesta är bullshit, men jag vill ju inte visa mig sårbar.....he he he

Återkommer med uppdatering!






Kommentarer
Postat av: Bejan

Go Åsa go!!

2009-11-08 @ 09:50:35
Postat av: Isa

Jag håller med Bejan, GO!!!!

2009-11-08 @ 14:51:10
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0