Lägesrapport

Vädret är ovisst. Regn, blåst, lite sol, moln.
Mitt humör svänger visst också lite......
Barnen har varit/är förkylda.
Ivan är inne på tredje penicillin-dagen.
Efter förra årets tveksamhet mot penicillin, då jag lät honom lida i ett par veckor innan jag till slut var tvungen att ge honom penicillin, gav jag denna gång upp och hämtade ut flaskan efter några dagars slemmigt hostande och sömnlösa nätter.
Silvia är idag tillbaka i skolan efter 4 dagars "hemma-aktiviteter". Hon har fortfarande inte lärt sig att snyta sig så hon ser för bedrövlig ut i förkylningstider!
På fredag ska vi till en hudläkare för att undersöka hennes urtjusiga "häx-vårta" på näsan. Tycker dock att vi ska vänta till efter halloween att ta bort den.
Jag har myr-krig här hemma.
De små djävlarna hade luktat sig till en honungsburk som tyvärr stog framme.
MYROR ÖVERALLT!!!!
Jag har nu dammsugit, diskat och håller som bäst på att torka golv (liten paus innan jag kan flytta tillbaka möblerna) jag har sprayat lite gift och slängt honungen.
Nu hör jag att Ivan vaknat.
Höres!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0