Helg = gäster = trevligt & gott

Jag håller som bäst på att skriva menyer och inköpslistor (jag är virrig och glömsk, så jag måste skriva allt på listor så att jag kan "check!" eftersom!).
Ikväll kommer fam. Vozza hit (Emma) och jag tänkte mig hemmagjorda hamburgare dãr var och en plockar på efter behag. Jag såg Martha Stewart laga hemmagjorda hamburgare hos Letterman häromdagen och blev lite sugen/inspirerad. Till efterrätt blir det vaniljglass med varm hjortronsylt (tack IKEA!)
Imorgon kommer fam. Barba hit på lunch och jag har tänkt ut följande:
  • laxsnittar
  • ugnsbakade zucchiner
  • tunnbrödsrullar med tonfisk
  • pasta med röd pesto och basilika
  • currykycklig med oliver, paprika och champignoner - ris
  • chili con carne, brytbröd
  • kladdkaka med vispgrädde
Och så sallad och frukt förståss!

Vad tror ni? Kan det bli gnam gnam?

Förutom 2 bjudningar har jag också 2 inköpslistor. Allt som är möjligt handlar jag på Lidl, resten (köttfärs, skinka, Heinz bönor och diverse) måste inhandlas på en "vanlig" mataffär. Med mig har jag 2 barn. Hektiska timmar väntar mig!
Ha en bra helg allesamman!!!



Kommentarer
Postat av: Isa

Wow, vad duktig du är!! Inte för att jag tvivlar på dina matlagningskunskaper men my god vilken gourmélunch det blir imorgon!! Hemgjorda hamburgare med tillbehör är också så himla gott.



Är imponerad av din handling och planering med två små gullungar i sällskap!



Kram och ha en trevlig kväll!

2009-09-12 @ 17:49:02
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Isa

Läser lunchmenyn igen och..ska du verkligen laga ALLT det?!!! Underbart gott var för sig men det där är ju värsta superbuffén. vad tar du dig till kvinna!? Nu hamnar ju alla vi andra stackare i total skymundan med våra pastasallader och enkla grytor. :-)



Öppna restaurang vet jag!

2009-09-12 @ 17:51:27
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Jo i tryck ser det nog ganska avancerat ut, men om sanningen ska fram ar jag verkligen en medelmatta i koket. Dessutom kan jag konsten att floppa totalt och da ar det ju bra med alternativ.

Kram o tack de' samma!

2009-09-13 @ 01:52:14
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Karro

Kan du boka in oss "grekfamiljen" på din besökslista nästa helg? Blir så hungrig när jag läser dina menyer.

Kyriakos kan ta med sitt trumset så är barnorkestern komplett, hihi.

Trevlig helg till er!!

2009-09-13 @ 07:40:10
URL: http://karropakreta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0