Rusch

Det går runt, runt, runt här.
Folk kommer, folk går - vi kommer, vi går.
Än det ena än det andra.
Livet som hemmafru är ibland mer hektiskt än livet som brooker på Wallstreet!!!
(nä, nu ljuger jag igen - jag har ju egentligen ingen aaaaaaaaaaaning om hur livet som brooker på Wallstreet är!)

Om 10 minuter är det bröllop.
Vi skippar kyrkan och siktar in oss på lunchen.
Det räcker och blir över - resturangbesöken drar ju uuuuuut på tiden på syd-italienska bröllop (7-8 timmar)
Jag tänker inte utsätta mina barn (eller mig) för mer.

Vi har golvläggare här också.
Tack och lov utomhus så jag slipper smutsiga gubbar inomhus!
De lägger äääääntligen klart verandagolvet.
Ahhh...det går framåt!
Förvisso i snigelfart men riktningen är framåt!!

Nu måste jag stryka.
Mauro och Ivans skjortor.
Silvias och min stass hänger färdiga.
Skorna är polerade och klackarna är klackade.
Kort (kanske) kommer.

Ha en riktigt bra dag så återkommer jag.

Ps. Agge var inte larvig, pick up the phone!! Steffi, jag provar igen vid senare tillfälle - har haft folk här oavbrutet. Puss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0