Tack blogg.se!!!

För ett par veckor sedan kom postgubben med ett oroväckande, grönt kuvert.
Böter.
160 euro och 5 poäng från körkortet.
Shit!
Fortkörningen har inträffat på vägen till Lecce den 17 mars, kl.12.04 - d.v.s. för nästan 6 månader sedan.
Boten är på "min" bil nu är då frågan - vem var det som körde?!?!
Inte för att det ändrar något, men man vill ju veta.

Idag stuvade jag in oss (Silvia, Ivan & moi) i bilen och så for vi till Monteronis polishus för att konsultera traffepax-kortet. Jag väntade mig ett gott skratt åt ett larvigt, förvånat ansiktsuttryck - jag eller Mauro.
Men nitlott mina vänner. P.g.a. den italienska privacy-lagen är kortet anonymt och man ser bara min bil bakifrån på ett suddigt svart-vit kort. Man kan inte ens ana vem det är som kör rally-åket.
Hmmm.
Ännu mer nyfiken.
Vem tusan var det som körde?!
Eftersom jag känner mig relativt oskyldig (tja, inte direkt oskydig - jag är ju tyvärr blyfot - men jag har inget minne av någon fartkontroll som jag susat förbi) vill jag inte i all framtid få höra syrliga kommentarer om fruntimmer i bil och andra manliga, korkade lustigheter.
Väl hemma började detektivarbetet.
Vem fan minns kl. 12.04 den 17: mars?!
Almenackan: inget ifyllt.
Hushållskassan: inga kvitton från den förmiddagen.
Mailen: inget av interesse.
Bloggen: och där har vi det!!!! Tror ni inte jag hittar ett inlägg från den 17:e mars kl. 12.30?!?!?!
Omöjligt (t.o.m. för en fartdåre som jag!) att hinna hem, plocka ur barnen, skriva och pubblicera på 25 min!! (även om Mauro försökte dra till med att jag hann det eftersom jag åkte så fort!)
Min heder är räddad (för denna gång....), min ära likaså.
Jag är OSKYLDIG!!!

Tack bloggen!
Nu kan jag i lugn och ro driva med Mauro..........(eller "Speedy Gonzales" som han numera kallas)
;)









Kommentarer
Postat av: Bettan

Bra gjort , du kanske skall starta detektivbyrå :-))

Kram

2009-09-09 @ 14:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0