Darling parkas

Efter flera timmars stånd - marknadsstånd alltså, hittade jag tillslut det jag sökte!
(dessutom utan att veta att det var just det jag sökte!!)
MIN PARKAS.
Jag är, har varit och kommer nog alltid att vara en beige människa.
Jag har dessutom en alldeles egen teori om hur de starka färgerna tar över min egen beiga färg (beige hy, beige hår.....beeeeeeeeeeeeeeeeiiige!!!!) medans det beiga självt gör att nyanser träder fram (?!).
Detta kan även vara totalt tjafs eftersom jag trivs bra med min knallröda kappa och inte känner mig ett dyft färglös i den.
Nåväl, jag rafsade och rafsade på torsdagens marknad och höll till slut upp (som en trofè!) en beige parkas.
I mängden med bråte tyckte jag nog mest att den inte var "för illa" & "lagom billig" (50 kr.) och slog till.
Det var när jag väl kom hem som den äkta kärleken uppstod!
Detaljerna i skinn, kvaliteten, den separata innerjackan, det knallgula fodret, de kraftiga blixtlåsen et.c. et.c.
Jag kanske inte är ett modeorakel men jag vet vad jag gillar.



och till Mauro bidde det

för 80 kr.

Perfekt till honom eftersom han inte gillar långa jackor (oförskämda människan säger att min parkas är för lång!) och är betuttad i blått.

Till mina gullungar blev det lite smått & gott, däribland:

mössa (10 kr.) till Ivan (jag har dille på mössor till mina barn) och
svarta jeans med nitar och glitter (10 kr.) till Silvia. Moon bootsen är oxå från marknaden (30 kr.) men vid ett tidigare tillfälle.

Jag passar dessutom på att be om ursäkt för mitt dåliga bloggande, jag ser ju att ni har varit inne och då får jag lite dåligt samvete. Tiden räcker inte till och eftersom F.B. hjälper till att hålla kontakten med alla funderar jag ibland på att sluta helt.
MEN, jag gillar min blogg och jag har verkligen haft nytta av den så jag får nog bara skärpa till mig och skriva mer.



Kommentarer
Postat av: Sis

ÄNTLIGEN fick jag se den berömda parkasen. SNYGGG & som Henrik brukar säga om en del saker ibland: Den är så du!! Sluta INTE med bloggen, älskar ju att se alla bilder på er alla. (mest på barnen) Kram Sis

2010-02-28 @ 20:32:12
Postat av: Biggan

Håller med föregående talare !!!

2010-03-01 @ 18:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0