Karlakarl

Igår var det det en underbar frisk januaridag här. Lite kylig luft - frisk och klar, ingen vind.
Trädgårdsmästardag!
Silvia ville vara med pappa Mauro på kontoret och "hjälpa till" så Ivan och jag tog oss en sväng till järnhandeln, inhandlade en handsåg samt en beskärningssax (om man nu säger så) och drog hem.
Sonen somnade redan i bilen så jag lyfte över honom till vagnen, bäddade ner honom ordentligt och placerade honom på verandan.
Redo.
På med handskar och till verket.
Jag beskar palmerna, sågade grenar, staplade ved, sopade trädgårdsgångarna och röjde. Allt detta arbete gjorde mig torr i halsen så en fisljummen Heineken halsades i pauserna. AHHH!!! Slå mig med riset på ryggen Pekka!
Feminin så det svischar om det!
Jag får väl ta och måla naglarna rosa idag samt plocka ögonbrynen innan jag förvandlas till en svärandes, spottandes karlakarl.
Hmmm.......






Kommentarer
Postat av: Sis

Superwoman kan slänga sig i väggen, hon mötte sin överkvinna när hon mötte dig!!!! Kram Sis

2010-01-05 @ 19:12:08
Postat av: Isa

Bra kvinna reder sig själv!! "Beskar palmerna.."Den som ändå kunde gjort det.. "Frös rumpan av mig" är det enda jag kan komma med idag. -19.5 utanför vårt köksfönster just nu..



Kram!!

2010-01-05 @ 22:26:23
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Bettan

Det verkar som att Åke blommade ut ordentligt:-))

2010-01-07 @ 13:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0