Att jag aldrig lär mig!

Man kan inte lita på hårfrisörer.
Efter många år av långt hår hade jag nästan glömt bort det ständiga "slaget om centimetrarna"!

Det börjar ju alltid bra med en härlig hårtvätt och ett fast masserande av hårbotten. Sakta slappnar man av och sänker garden. Ah, det blir nog bra denna gång, tänker jag, hon verkar ha förstått hur jag vill ha håret klippt.
Bara tunna ur och klippa upp lite där bak, inte klippa någonting fram.

För ett fatalt ögonblick blir man distraherad av sin spegelbild.
Med håret kammat i mittbena, svart cape över axlarna och spottlight i fejan utmanar jag den som inte blir hypnotiserad (och en gnutta deprimerad) av sitt alter ego i spegeln. Hur blev det såhär? När blev jag såhär?!

Strax efter sveper saxen över skallen som om självaste Edward Sissorhand var i farten och för ett ögonblick verkar det nästan som om hon klipper för mycket. Näe, tänker jag, det verkar nog bara som det nu när håret är blött.

Allt är tyst - slaget om Lützen är över.
Tosar överallt.
Allt eftersom hon fönar håret inser jag att även denna gång kommer jag att gå ut från salongen och se ut som Petrus i Den goda viljan.
SUCK!

Jag undrar nu bara: VARFÖR?!
Har de för mycket att göra och VILL INTE ha kunden tillbaka (dels för att man är skräckslagen, dels för att man måste vänta några år innan det över huvud taget finns något att klippa igen!!)?

Nåväl, jag får väl sätta upp en tofs och vänta på att håret växer ut igen.....oh no, shit, det går inte ens att sätta upp en tofs.



Kommentarer
Postat av: Isa

Jag tror att du är skitsnygg, så det så!!! Men trivs man inte med håret så är det inte kul. Har själv äntligen hittat en frisör som förstår hur jag vill ha det, efter många års letande.



Fast det kan man inte tro när man ser mig, för långt och taskig utväxt...måste prioriteras innan helgen!



Kram och hej!

2010-03-10 @ 21:21:03
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Jag LOVAR Isa, jag ar INTE skitsnygg! Langt fran skitsnygg. Man kan nog t.o.m. saga skitful.

Men.....det vaxer ju ut igen (om 8 ar!)

2010-03-10 @ 21:43:06
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Bettan

Åh älskling, tror inte du är ful men frisörer är väl konstnärer på nåt sätt, man ber om en frisyr och de klipper nåt annat som de tycker passar bättre, eller verkar roligare att klippa tror jag. Jag har haft ångest många gånger för att släppa loss dom i håret, helst vill jag ju hålla i deras hand men då kanske de blir ännu värre frisyrer:-))

Nu har jag hittat en skolkamrat till dig (Camilla i frövi, hon va väl kompis med din vän Carina tror jag hon heter)Camilla är duktig och gör inga egna utsvävningar om man inte önskar :-) Puss o kram bettan

2010-03-12 @ 14:16:30
Postat av: Asa Eden

Bettan, jag far val skicka mina tosar till Frovi nasta gang! Halsa Camilla o puss pa dig!

2010-03-12 @ 15:13:16
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0