Solskensdag!

Igår kväll regnade det här, eller ja, det fullkomligt ÖSTE ner.
Blixtar och dunder, timslånga strömavbrott, tillfälliga sjöar och plaskblöta hundar & katter.
Regnet hann inte rinna undan och en totalblöt Mauro fick försöka tömma stuprännor i totalt mörker (he he he, vem har sagt att man inte har en liten sadist i sig?!?!).

Jag var ute & riggade (dyng-sur!) en provisorisk koja till stackars Boris som Mauro (!) föst in i trädgården kvällen till ära. Det bidde en badbalja under ett plastbord, allt för att komma undan skyfallet.

Ivans kvällsbad fick bli i ficklampssken och middagen med tända ljus. Tack och lov har mina nära och kära i omgångar forslat med superbra ficklampor i från Clas Olsson - TACK!
Silvia däckade relativt tidigt (i mörkret) på fåtöljen och strax därefter Mauro och Ivan i våran säng.

Jag åt ensam sittandes i köket.
Tända ljus och blixtrar över havet - naturens skådespel utanför panaromafönstren.
Regnet som smattrade.
Stekt kycklingfilè och ärtor medans jag läste en god bok och njöt!

När strömmen kom tillbaka vid 23.30 tog jag mig en varm dusch, forslade bort lillkillen och kröp till kojs.

I morse sken solen men man kunde se runt omkring hur gårdagens regn forsat fram.
Dags för Silvias blodprover och hela familjen hoppade in i bilen och åkte mot Lecce (Mauro skulle till INPS för sitt arbete).
I Leverano tog det stopp.
TOTAL översvämmning.
Vi fick ta en lång omväg och kom till sjukhuset en timme försenade. Jag förklarade mig och efter lite pustar o stön fick vi ändå ta Silvias prov.
HENNES VÄRDEN HAR ÖKAT!!!
Vi ska tillbaka om 14 dagar, så nästa vecka är vi "lediga"!!




Så kan det gå om inte haspen är på!!


Kommentarer
Postat av: Isa

Det var inget dåligt regn...!!! Eller det kanske var just det det var..? Har jag förstått saken rätt om det är bra att Silvias värden har ökat? Jätteskönt i så fall!! Hoppas att ni får en lugn och skön helg med lite sol så att sjöarna torkar upp en aning..

Kram!

2010-11-04 @ 22:32:52
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0