Åh du underbara liv!

Tänk att man som hemmafru/mamma aldrig hinner ha tråkigt? Jag har frågat förut men det tåls att frågas igen - hur fanken gör ni arbetande mammor?!?! Idag har vi varit på läkarbesök med Ivan. Lillplutten ska opereras. Hans ljuvliga små pungkulor (ljuvliga för att de är HANS) har inte "vandrat" ner i pungen så nu ska här snittas. Sjukhuset där de gör denna typ av ingrepp ligger i Casarano, ca 4 mil härifrån. Allt gick bra och själva operationen är bokad den 4:e februari. Sedan lunch, Francesca-besök, Silvia-hämtning, ombyte, dansskola, veckohandling, besök hos Giuliana,och hem. Barnen somnade i bilen och jag tror knappt det är sant!! Jag har nu städat undan i köket, plockat in matvaror i kyl och frys - halsar nu en bira innan en kokhet dusch och lite kvällsmat. Mauro är på gymet den otäcka lilla hurtbullen (du oxå syrran!). Imorgon är det dax för Silvias blodprover. Håll nu tummarna - det har nästan gått ett halvår så det är nu "det gäller". Nästa vecka ska jag iväg och vittna i en mordförsöksrättegång, vad sägs om det?! Fanken också, kunde jag varit utan. Nä, nu ska jag tvålas in och pyamasas. Hipp hurra för att livet är underbart.....hmmm, undrar om det är biran som gör att allt till synes är rosa? Dåså, skål. Ps. Mauro har nu gett klartecken för flyttning av grindstolpe vilket gör att vi kan stenlägga vänstersidan av huset! Hipp hipp hurra!!!! Det går undan........ eller egentligen inte, men det går FRAMÅT.

Kommentarer
Postat av: Isa

Ja, herregud, hur hinns allt med? På något underligt sätt får de flesta ihop det. Ibland bra, ibland med nöd och näppe. Idag har vi en sån dag. Först plugga järnet fram till 16, hämta Gustav, hämta Ellen. Hem snabbt för en macka/frukt/kisspaus för att sen åka till Ellens kaninskötarkurs som ligger ute i ingenstans (=mörk skog typ). Gustav och jag åker till en lite Icabutik där vi fördriver en timme (jo, det går. Man går tunt extreeeemt långsamt och vänder och vrider på precis allt). Tillbaka och hämtar Ellen och hem.



Lagar mat i 180 innan Anders komme rhem och löser av mig som ska på en gruppdiskussion (marknadsundersökning, modell grundlig). Den slutar 21.30, hem med t-banan och hopp i säng, puh! :-)



Du har inte legat på latsidan heller ser jag. Det verkar du aldrig göra förresten, hur hinner du med allt?!!



Skönt att få Ivans operation avklarad även om den inte är stor och komplicerad. Jag håller förstås tummarna för att både den går bra och att Silvias prover ser jättefina ut!



Kram!

2011-01-19 @ 10:37:30
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Sis

Vilken dag!!!!! Ska vi köra samma tempo? I så fall måste jag ladda mig ordentligt...... Skönt att det blir klart med grinden. Lycka till i dag med Silvias prover & lycka till med Ivans operation. P.S. Ska strax åka & hämta paketet från H&M!!! Kram Sis

2011-01-20 @ 09:15:40
Postat av: Asa Eden

Isa: Du verkar ju alltid ha 283 jarn i elden - duktig flicka! Hur du nu lyckas plugga mitt upp i allt ihopa ar over mitt forstand. Pluspoang.

Maria: Jajamen vi kommer kora samma tempo men det blir nog inga problems for en hurtabulle som dig!

2011-01-20 @ 16:37:30
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0