Lagens långa arm

Idag har jag varit i domstolen och vittnat. Det var verkligen en ny upplevelse. Jag har faktiskt vittnat förut men då i ett civil-mål (säger man så?) och nu var det "riktiga grejor". Karln är anklagad för bl.a. våldtäcktsförsök, mordförsök, stalking, olaga hot och ditten och datten. Domaren och alla advokater hade mantlar och jag fick sitta och prata i en mikrofon alldeles intill den fula våldsmannen. Eftersom jag inte är direkt van att röra mig i dessa kretsar så får jag erkänna att jag var lite nervig. Efter mig var det Linos och Cosimos tur (kompisar) och jag måste erkänna att det bidde lite fnittrigt. Efter det hela tog vi en aperitivo med maresciallon (poliskonstapeln) och tjattrade på om dagens upplevelse. Här slutar storyn för vår del men den stackars kvinnan ska tillbaka den 6:e juli för att höras. Det kan även tilläggas att detta mordförsök (som skedde på min gata) inträffade för 4 år sedan. Lagens låååååånga arm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0