SOL

Började dagen med hysteriskt myrkrig. De sabla krypen tycker att det är trevligt hemma hos oss och hade letat sig ända fram till kak-lådan. Dammsugar-rajtantajtan i pyamas och med håret på ände. Efter frulle (vad vore livet utan morgonkaffet?!) då jag checkade facebook, aftonbladet, posten och det ena med det andra som Maja Gräddnos mamma sa, gick Ivan o jag ut i trädgården. Vi har SOL idag. Det är så pass varmt att man skulle kunna sola i lä!! Avundsjuka? Nåja, nu gjorde jag ju inte det trots allt utan fyllde min lilla hink med vatten och diskmedel och tvättade fönster. Efter det har jag sopat, plockat, krattat och eldat. Ivan har hjälpt till ända till nu, då min lilla trädgårdstomte stoppade sin älskade napp i munnen och segade ihop i kärran (tack igen Bej, den är bäst). Nu står jag här och gungar magen mot vagnen (vaggar) och skriver dessa rader. Snart kommer nog min käre sambo hem för att luncha - det blir carbonara idag, så det är ju snabbt fixat. Hungrig. Arrivederci

Kommentarer
Postat av: Biggan

Finns det kvar en portion till mig kanske? Jag ilar!!!

2011-01-17 @ 17:38:35
Postat av: Sis

Jaga ut krypen innan jag kommer!!!!!

2011-01-18 @ 10:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0