Aha!

Jag förstod inte.
Kanske något fel.
Min mage som alltid varit (relativt) platt är nu svullen och tjock.
mycket tycker jag inte att jag äter.
Jeansen går knappt igen.
Tröjorna bylsar sig.
Känner mig stinn och svullen.
Igår kväll stog jag då där som vanligt i mitt kök och skar upp grönsaker samt halsade min öl då det plötsligt slog mig!!! ÖLEN?!
Har ett svagt minne om något som kallas "ölmage"!! Att man brukar säga att tyskarna har tjocka magar p.g.a. för mycket öldrickande.
Hade aldrig riktigt kopplat ihop det med mig förut.
Hur kan jag missat det?!
Det vet ju ALLA att man får mage av öl och här halsar jag på i godan ro!!!
Dum blondin (även om jag på äldre dagar inte är så hiskeligt blond, får jag nog katalogiseras under den benämningen forfarande......tydligen).
Måste nu vänja mig av med min goa, goa kvällsbira.
Min laga-mat-och-varva-ner-sällskap i köket.
Dum blondin med ölmage.
Sexigt värre.

Kommentarer
Postat av: Sis

Hoppsan!! Glöm inta att du är kvartstysk! :-)

2011-03-17 @ 10:45:32
Postat av: Pernie

Du försöker bara leda oss på fel spår...I vilken vecka är du?

2011-03-17 @ 14:16:21
Postat av: Isa

Jag fick ju lite gravidvibbar men det kanske bara är ölen...eller..? ;-)

2011-03-17 @ 14:53:10
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Bara öl.

Hoppade biran igår kväll (lite abstinens) och känner mig redan mindre svullo. Att det var så enkelt!! Att jag inte ens tänkte på det innan!! Sicket pucko jag är.

2011-03-17 @ 15:59:56
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Tina

Ha, jag fick upptäcka samma sak men för ett par år sen, jag var alltid alldeles för glad i cider, nu blir det mer rödvin fast mindre, men magen vill vara kvar ändå,det är därför jag för första gången i mitt liv kliver in på ett gym sen skoltiden, fast jag måste drivas på så klasserna där läraran skriker, "kom igen nu, i den där takten hade ni kunnat äta chips i soffan snabbare" passar mig bättre än maskiner, fast jag blir mer full i skratt än peppad av ilska och det är ju en god energi också

2011-03-18 @ 18:33:23
Postat av: Asa Eden

Rodvin vore ju flott, det ser ju sa tjusigt ut ocksa.....men jag tycker inte om vin. Lask koper jag inte hem for barnens skull, sa nu far det bli ett glas juice, eller te.

2011-03-21 @ 09:28:58
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag har lärt mig tycka om vin, provsmakade mig igenom Cricova, Moldaviens största producent av vin. Jag och Vitalie åkte runt underjorden i huvudstaden Chisinau och provade lite av allt medan farmor och farfar tog hand om Torsten. Moldavien är så fattigt så de har inte råd att stoppa in gifter i vin, sånt som gör att alla av samma sort smakar likadant etc så deras vin är mycket godare, tycker jag i varje fall, nu börjar det gå uppåt för Moldavien också så håll utkik efter Moldaviskt vin och prova när du får chansen. Fast jag vet tycker man om öl så är vin inget bra substitut

2011-03-21 @ 10:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0