11.10.10

Seeeeeeeeeeeg morgon med "Hollywoodfruar" till mig och "Chuggington" till barnen.
Svärmor ringde vid 11.30 och undrade varför jag inte kommit.
Va?! sa jag! Vi sa ju att jag skulle åka förbi när jag åkte ut och handlade och OM hon var hemma då så fick jag lämna barnen där. Vi måste ha missuppfattat varandra, sa jag.
NEJ DU, sa hon, VI HAR INTE MISSUPPFATTAT VARANDRA - DU HAR FATTAT ILLA!
?
Jag sa att "det måste vara bekvämt att ha en utländska i familjen, så att allt kan skyllas på det". Då sa hon att "det inte beror på det men att jag är bekväm, slug och drar allt till min egen fördel".
?
Det kokade inuti.
Sabla ______!
Jag åkte dit och undrade vad f_n hon menade.
Men guuuuuuuuuuuuuuud, hon hade ju bara skojat. Kan man inte skämta med mig?
Jävla skämt!!
Jag har faktiskt fattat vinken - de hade föredragit en annan kvinna till sin son, men vet ni vad? Jag hade föredragit andra svärföräldrar.
HUA.

Resten av dagen: handlat, lunchat, siestat, städat, förberett middag (sallad, rödbetssallad, pizzasallad, allmänt småplock, bacon och melenzanerullar, tzatziki och lite mer smått o gott), umgåtts med supertrevliga vänner, ätit grillspett och glömt svärföräldrarna!!!
Nattat barnen, nattat hundarna, vattnat mina fina blommor som frodas, kollat klart på Hollywoodfruar, bloggat.



Kommentarer
Postat av: Isa

Trevlig dam.....verkligen! Sorgligt när de inte fattar att du och deras son har valt varandra, vare sig de vill eller inte...gud vad upprörd jag blir av att läsa.!!



Härligt att resten av dagen blev så mycket bättre!!

Kram kram!

2011-09-11 @ 21:46:58
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känns INTE som att jag vill hälsa på dom nästa gång jag kommer ner..... :-( Dom är så falska. Jag menar, när jag har varit med dit så har det varit så VÄLDIGT gulligt och pluttinuttit så det finns bara inte. SKÄMS på dom!!! Tur att dom fick en sån goding till son och en ännu "goare" svärdotter!!! Kram Sis

2011-09-11 @ 22:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0