Dagar som går

Eftersom jag ibland får frågor om "vad jag gör" hela dagarna - och oftast inte kan svara på dessa - måste jag föra lite "bloggdagbok".
Jag vet inte om mitt minne är extremt kort, för inte sjutton kan jag komma ihåg vad jag gjort dagarna som gått.
Här kommer därför en resumè;

Måndags: förmiddagen kommer jag inte ihåg (ni ser!), eftermiddagen/kvällen sjukhusbesök hos min väninna Francesca som ligger på sjukhus i Brindisi (skjutsade även Francescas mamma).

Tisdags: Skurat golv, plockat som vanligt, storhandlat på Lidl, rörmokare som försöker fixa droppande bidè. Trädgårdsarbete. Skurat ur hundarnas kojor. Laga lunch, middag, diska. Skura badbassäng som fylles. Duscha, natta barn. Vattna blommor, mata/gosa med hundar. Hängt 2 tvättställningar

Onsdag: Omorganiserat och storstädat hallen samt barnens rum (6 bananlåder vinterkläder som inspekterats och gallras, 4 bananlåder leksaker likaså), skurat hallgolvet. Lagat mat. Tvättat mer, hängt. Åkt till hudläkaren med Silvia och Ivan och försökt hålla dessa någotsånär stilla 1 timme i ett väntrum (HJÄLPE MIG!!!). Handlat. Hem klockan 20.30. Skurat barnens rum. Vikt 2 ställningar tvätt, diskat undan efter lunchen, förberett middagen. Gästerna anlände ca 21.30 Mauro likaså. Trevlig utesittarkväll på våran mysiga baksida med trevliga grannar. Plockat in sovande barn, plockat in rester och disk. Diskat, plockat undan. Sorterat in den vikta tvätten i garderoberna. Matat hundarna.

P.g.a. min egen senilhet måste jag tyvärr göra såhär i fortsättningen. Om någon frågar mig hur sjutton jag får dagarna att gå är det sedan bara att printa ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0