Trädgårdsmästarinnan

Så ja, nu har jag varit ute i trädgården och fifflat. Det var faktiskt något jag glömde att skriva på min "karriärslista" - jag har ju varit trädgårdsmästare också!
Förvisso endast 3 veckor ( och om sanningen ska fram så var jag nog inte ämnad yrket ).
Man kan säga att jag och en väninna halkade in i en trädgård på ett bananskal.
( champagne, flirt, sommarkväll, nakenbad, ungdom, galenskap..... )

Det var en STOR villa i Portofino, på den italienska riviäran. En heltokig period i mitt liv och väldigt kul.
På dagarna drog vi upp ogräs bäst vi kunde ( vi kunde inte ens skilja på gräs och ogräs.....) och på nätterna dansade vi runt på olika discotek och klubbar.
Trädgården var som en hel park och underbart vacker.
Gubben som ägde villan ( Mr. Pagani ) var heltokig och tyckte att det var "chickt" att ha 2 svenskor i huset. Förutom trädgårdsmästarinnorna bodde hans gamla syster där med sina katter ( hur kommer det sig att alla konstiga tanter har katter......?! ), och dagligen kom en hushållerska för att städa.
Ibland när han hade gäster bad han oss att "put on something nice" och dricka ett glas champagne på den fantastiska verandan med utsikt över hela viken.
Vi fick bo i vindslägenheten och på nätterna smet vi in och ut genom ett hål i staketet.
Herre min gud vilka minnen!

image87

Portofino / Casa Buon Accordo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0