Kajsa Lupo

Idag är min snutt-gumma lite förkyld med snorig näsa och svullna ögon.
Därför har vi hållit oss inne hela förmiddagen.
När det var dax för lunch insåg jag att kylskåpet gapade tomt.
Hmmm.
Kli kli i huvudet.
Då ska vi se vad vi har för ingredienter.

Det blev en "Kajsa-varg-rätt" = man tager vad man haver.
Det blev riktigt mumsigt så därför tänkte jag dela med mig:

1 st. vitlöksklyfta - skivad
1 st. aubergine - småtärnad
10-15 gröna oliver - småhackade  
1 burk tonfisk i olja                             

- ALLT FRÄSES TILLSAMMANS I EN STEKPANNA, I OLIVOLJA SÅKLART (ganska mycket) MEDANS PASTAN KOKAR.
- NÄR PASTAN ÄR MYCKET "AL DENTE" D.V.S. FORTFARANDE LITE STEL HÄLLS DEN ÖVER I STEKPANNAN.
- TILLSÄTT LITE MER OLJA OCH "SNURRA IHOP" TILLS PASTAN ÄR FÄRDIGKOKT.

Servera med svartpeppar och spansk peppar - BUON APETITO!







Kommentarer
Postat av: Katarina

Aubergine, gröna oliver..hm det är väl dags att vid fyllda 40 prova :-)

Oliver har jag i och för sig testat och tyckte att det var s--t äckligt. Men med ditt recept är jag redo att testa igen.

2008-06-18 @ 19:53:41
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Bettan

Jo men det lät ju gott, men fick du silvia att äta det där ?? Mina grabbar skulle ha svimmat om jag serverat nåt dylikt, men du kanske har lyckats bättre i mat uppfostran, kram Bettan

2008-06-19 @ 08:29:38
Postat av: Asa Eden

Bettsingen: Ha ha ha!!!! Silvia ata! Nejdu gumman, jag har inte "lyckats" med Silvias "matuppfostran". Min dotter ater bara:pizza, brod, yoghurt, pasta utan sas, bulle, kaka och ibland kokt skinka eller kottbullar. Jag har forsokt ALLT SOM STAR I MIN MAKT men det ar lonlost. Jag hoppas att det loser sig nar hon borjar forskolan i host, nar hon ser andra barn ata. Suck!

2008-06-19 @ 08:55:31
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Bettan

Gud va skönt, ja att du inte va bättre än jag alltså:-) puss o trevlig midsommar (om du firar det)

2008-06-19 @ 12:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0